Inici / Destacat / Xàtiva convocarà oposicions per cobrir 57 places ocupades de manera temporal
DSC09555_WEB

Xàtiva convocarà oposicions per cobrir 57 places ocupades de manera temporal

L’Ajuntament enceta per primera vegada un procés de regularització de llocs de treball temporal per garantir l’estabilitat en l’ocupació

Xàtiva 5 d’octubre de 2017.- Aquest matí s’ha donat a conèixer en la Mesa General de Negociació Conjunta, a la qual assisteixen els representants sindicals dels i les treballadores, la proposta d’Oferta d’Ocupació Pública extraordinària (OOP Extraordinària) de l’Ajuntament de Xàtiva.

Aquesta és la primera vegada que l’Ajuntament de Xàtiva inicia un procés de regularització de llocs de treball temporal. Es tracta de 57 places ocupades sense haver seguit cap procés com ara un oposició.

L’alcalde Roger Cerdà explica que “aquest procés és necessari. Es tracta de l’oferta d’ocupació pública d’un ajuntament més important en aquesta legislatura a tot el País Valencià. Des que entràrem a governar la ciutat hem dut a terme mesures per aportar solucions a qüestions clau com la millora de la gestió econòmica municipal, que ara és molt més rigorosa. Hem reduït el deute municipal, hem fet un Ajuntament més democràtic, obert i participatiu. Hem deixat de banda les inversions faraòniques per recuperar el manteniment d’infraestructures bàsiques i hem creat ocupació. Aquesta OOP extraordinària és una altra de les qüestions que calia abordar en l’Ajuntament. Anem a garantir la igualtat d’oportunitats per a totes les persones que vulguen accedir a un lloc d’ocupació pública, a través d’un procediment públic, legal, transparent i amb oposicions”.

Actualment, el 59% dels llocs de treball de l’Ajuntament de Xàtiva estan ocupats de manera temporal o interina. Aquesta circumstància provoca que un nombre important de la plantilla no puga realitzar determinades tasques limitades per llei a personal funcionari.

D’altra banda, com ha explicat la regidora de personal, Empar Penadés, “La situació que tenim a l’Ajuntament és irregular i cal regularitzar-la per llei. D’altra banda, atesa la importància d’aquesta mesura, volem dotar tot el procediment de la màxima transparència i garanties. Volem evitar improvisacions o urgències. Per això, hem establert un full de ruta per seguir tot el que marca la llei però també per coordinar les tasques ordinàries de l’Ajuntament amb els diferents procediments que es realitzaran i garantir tots els serveis a la ciutadania”.

En aquest sentit, el primer pas, com ha dit Penadés, ha estat buscar el consens i donar complida informació tant als representants sindicals en la Mesa General de Negociació Conjunta celebrada aquest matí com a la plantilla municipal en una reunió informativa celebrada aquest migdia. L’OOP s’ha aprovat sense cap vot en contra dels sindicats.

La regularització de places es farà mitjançant processos selectius que, d’acord amb el marc jurídic, seran de concurrència competitiva, és a dir concurs-oposició, i es faran en 4 fases:

  • A partir de gener de 2018 9 places vacants de la plantilla de personal funcionari, de l’Escala d’Administració Especial, Subescala de Serveis Especials, Classe Comeses Especials.

  • A partir de setembre de 2018 7 places vacants de la plantilla de personal funcionari, de l’Escala d’Administració Especial, Subescala Tècnica.

  • A partir de setembre de 2019 21 places vacants de la plantilla de personal funcionari, de l’Escala d’Administració General.

  • A partir de març de 2020 20 places vacants de la plantilla de personal laboral, Personal d’Oficis.

Aquest procés de regularització es pot portar a terme gràcies a que la Llei dels Pressupostos Generals de l’Estat per al 2017 permet convocar oposicions per regularitzar llocs de treballs existents i ocupats des d’abans de 2005 per un o més treballadors/es amb contracte temporal. Existeix un termini de tres anys per executar l’OOP.

  1. Amb aquesta Oferta d’Ocupació Pública, oberta a tota la ciutadania i amb garanties d’igualtat d’oportunitats i concurrència, l’equip de Govern reitera el seu compromís per consolidar la plantilla de l’Ajuntament amb l’objectiu de dotar de mitjans l’administració local, la qual constitueix el principal nexe entre les institucions de l’Estat i la ciutadania.

Et pot interessar

2017-11-29-PHOTO-00000029

Xàtiva inverteix 153.000 € en una segona ronda de substitució de fanals

Aquestes actuacions de millora de la seguretat lumínica, finançades en part per la Diputació de …