XÀTIVA COMPTA DES DE HUI AMB UN PORTAL DE TRANSPARÈNCIA DE L’AJUNTAMENT

L’Ajuntament de Xàtiva ja té portal de transparència. S’hi pot accedir des de hui a través de la web municipal (www.xativa.es). L’accés es lliure per a qualsevol ciutadà. L’alcalde Roger Cerdà l’ha presentat en roda de premsa aquest matí, acompanyat pel vicesecretari Eduardo Balaguer i pel cap de l’area de Modernització, Vicent Pérez. El nou portal inclou fins a 8 categories d’informació municipal. D’aquesta manera, Xàtiva se situa al capdavant en aquesta àrea de gestió, ja que el portal ofereix cinc vegades més informació d’aquella que obliga la llei.

L’alcalde ha donat molta importància a aquesta iniciativa. Segons Cerdà, “aquesta va ser una de les primeres mesures que vàrem emprendre quan arribàrem al govern. Volíem que la transparència fóra un principi rector de l’activitat de l’equip de govern”. El primer edil ha comentat que el portal conté una informació completíssima que posa a l’abast del ciutadà tot allò relatiu al funcionament de la Casa de la Ciutat.

Cerdà ha destacat el canvi de rumb en matèria de transparència que ha impulsat el nou equip de govern: “és un canvi substancial respecte al que passava abans. Jo mateix, com a cap de l’oposició, he hagut de copiar a mà documents d’expedients municipals. Hem obert un nou temps, amb noves persones al front de l’Ajuntament. La ciutadania ha de tenir clar que aquest és un ajuntament transparent, amb parets de cristall, que no té res que amagar”. L’alcalde ha expressat la seua esperança en què, amb mesures com la del portal de transparència, els ciutadans recuperen la confiança en les institucions.

Per la seua banda, Balaguer ha comentat que “l’alcalde ens va marcar com a objectiu la regeneració democràtica de l’Ajuntament i un exercici de transparència més enllà de l’obligació legal”. El vicesecretari ha aportat dades com que abans de posar en marxa la iniciativa, l’indicador de transparència de l’Ajuntament de Xàtiva se situava en 9 punts sobre 81, segons l’escala de la ITA, agència internacional per a la transparència en les institucions públiques. Segons Balaguer, “un altre dels objectius que va deixar clar l’alcalde és que volia arribar a l’indicador de 81 punts sobre 81, és a dir, el màxim”.

Informació sobre retribucions, facturació o contractes

L’encarregat d’exposar a la premsa la configuració del portal ha estat el cap de Modernització, Vicent Pérez. El tècnic ha indicat que la informació està estructurada en 8 categories: institucional, normativa, econòmica, ajudes i subvencions, patrimoni, contractació, urbanisme i atenció al ciutadà. Com a exemple, Pérez ha citat que al portal es pot trobar informació relativa a retribucions de càrrecs públics i personal de lliure designació, facturació a proveïdors, contractes de l’Ajuntament, subvencions, serveis, etc.

Es tracta d’una web realitzada per EsPublico que s’integra amb el gestor d’expedients Gestiona, de què disposa l’Ajuntament. La informació s’actualitza immediatament o amb periodicitat mensual, trimestral o anual, depenent del seu contingut. Segons Pérez, “hem procurat que la informació s’expose de manera amigable per a l’usuari, per això algun contingut es veurà amb format de fitxa”.

[divider style=”solid” top=”20″ bottom=”20″]

Descarrega la notícia

TAMBÉ ET POT AGRADAR ...