LA CONSELLERIA D’INFRAESTRUCTURES ES COMPROMET A RELLANÇAR LA VIA VERDA
La reunió entre Xàtiva, Manuel, La Pobla Llarga i la Conselleria marca un full de ruta que passa per demanar la cessió gratuïta dels terrenys a ADIF.
Xàtiva, 1 d’abril de 2016- La regidora de Medi Ambient, Pilar Gimeno (Compromís), i els alcaldes de la Pobla Llarga i Manuel han mantingut hui una reunió de treball amb el secretari autonòmic d’Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori, Josep Vicent Boira. Aquest encontre ha servit per marcar un full de ruta que propicie l’execució de la Via Verda.
Els tres ajuntaments implicats en el projecte han arrancat a la Conselleria d’Infraestructures el compromís que siga aquesta qui s’encarregue del disseny i execució de la Via Verda. De fet, Boira ha manifestat el seu interés en la iniciativa i ha destacat la importància de dur endavant projectes mediambientals com aquest que promouen la mobilitat sostenible i vertebració del territori.
En l’ordre de prioritats, Boira s’ha compromés a establir de manera imminent contacte amb ADIF, propietària dels terrenys per on discorreria el traçat, per demanar-li la cessió gratuïta del sòl.
“ADIF, vol que cada ajuntament pague un cànon per l’ús dels terrenys però nosaltres creiem que no és just. D’una banda, hi ha antecedents de municipis que gestionen els terrenys de manera grauïta i, d’altra, és intolerable que exigisquen que paguem quan ells no fan un manteniment apropiat”, ha dit Pilar Gimeno. Segons la regidora, l’empresa no manté l’antic traçat de rodalies i no protegeix la infraestructura. “Entre Xàtiva i Manuel hi ha dos ponts que no tenen baranes i els falten travesses. A més, no están tancats, el que constitueix un perill. Nosaltres volem arreglar-ho i donar-li un ús però no ens poden cobrar per voler fer-ho”.
La Via Verda utilitzaria els terrenys en desús de l’antiga línia de rodalies de RENFE per connectar els termes de Xàtiva, Manuel i La Pobla Llarga i els paratges naturals de la Cova Negra, les Salines i la Serratella. Este traçat té 11 quilòmetres dels quals la meitat transcorren pel terme de Xàtiva. Gimeno ha afegit que “aquesta via alternativa, ecològica i d’oci podria ser l’inici d’un projecte més ambiciós que connectara Xàtiva, cap a l’est, amb la mar a través de la unió amb la via verda de Tavernes i , cap a l’oest, amb La Font de la Figuera mitjançant un carril bici”.