Obres Públiques finalitza les obres de millora de la seguretat vial en la CV-58 en els termes de Xàtiva i la Llosa de Ranes

La Conselleria ha invertit més de 1,6 milions d’euros en la renovació del paviment des de la A-7 fins a la CV-645 i en la construcció d’una glorieta d’entrada al nucli urbà de Xàtiva
Es tracta d’una de les actuacions prioritàries i més potents del Consell en matèria d’obres públiques pels més de 16.000 vehicles que transiten per aquesta via al dia
València (11.05.18). La Conselleria d’Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori ha invertit 1.679.000 euros en les obres de millora de la seguretat vial en la CV-58, en els termes de Xàtiva i la Llosa de Ranes, tal com ha confirmat el director general d’obres Públiques, Transport i Mobilitat, Carlos Domingo després de visitar les obres ja finalitzades.
Les actuacions han consistit en reforços de ferms i renovació de paviments així com en l’ordenació, racionalització i calmat de tràfic “per garantir la seguretat viària a la zona i la correcta funcionalitat de les connexions que vertebren el territori de la Comunitat” tal com ha confirmat Domingo.
De fet el director general ha confirmat que es tracta d’una de les actuacions més potents en matèria d’Obres Públiques que s’han realitzat per part de la Conselleria “ja que és prioritària pels més de 16.000 vehicles diaris que circulen per aquesta via”. En aquest sentit, Domingo ha ressaltat que “l’actual Consell ha prioritzat les inversions en obres com aquesta, que suposen una important millora en seguretat viària i una descongestió del trànsit, la qual cosa suposa, a més, anar incorporant la mobilitat sostenible a les nostres ciutats”
El director general, acompanyat de l’alcalde de la localitat, Roger Cerdà, ha ressaltat a més la importància d’aquests treballs de conservació de carreteres, l’objectiu és aturar la degradació dels paviments, augmentar la seva capacitat portant i, al mateix temps, augmentar la textura de la capa de rodament, de gran importància per a la seguretat de la circulació dels vehicles.
“El ferm, i sobretot la capa de trànsit, constitueix un aspecte crític des del punt de la seguretat viària, i més tractant-se d’un tram viari amb un trànsit tan elevat, i sent unes vies d’accés tan importants per a la ciutat de Xàtiva i la seva àrea d’influència “ha apuntat el responsable de la conselleria d’Habitatge després incidir que” aquestes actuacions en el ferm suposen millorar, d’una manera substancial, l’adherència pneumàtic-paviment, aspecte fonamental en la millora de la seguretat en la conducció , un dels objectius de la conselleria ”
Així mateix ha agraït a l’alcalde de Xàtiva, Roger Cerdà, que l’ha acompanyat en aquesta visita, el suport per poder desenvolupar aquest projecte i ha subratllat “la importància de la col·laboració institucional, en aquest cas, l’autonòmica i la municipal, perquè quan es uneixen esforços s’aconsegueix un efecte multiplicador en beneficis dels nostres veïns “.
millores ambientals
En el reforç del ferm i renovació del paviment d’aquest tram s’ha incorporat betum-cautxú procedent de pneumàtics fora d’ús en la barreja de materials, “el que suposa una substancial millora ambiental”, ha destacat. També es renovarà la senyalització horitzontal i es reposaran les juntes de dilatació dels passos sobre els barrancs.
D’altra banda, a la CV-58 es construirà una glorieta que descongestioni el trànsit de la rotonda situada a la cruïlla de la carretera amb la CV-645, i que permetrà una nova alternativa d’entrada al nucli urbà de Xàtiva, així com calmar el trànsit d’entrada al municipi.
La carretera CV-58 constitueix la via d’accés a les poblacions de Xàtiva i la Llosa de Ranes des de la A-7; és la via d’entrada des d’aquesta mateixa A-7 a les zones industrials i comercials desenvolupades en l’àmbit, i permet a més l’accessibilitat a les parcel·les confrontants a través de les vies i camins de servei.
Amb 4,4 quilòmetres de recorregut en el seu tronc principal i 4.700 metres de vies de servei, és una carretera convencional jalonada per rotondes que presenta una intensitat mitjana diària (IMD) de 16.000 vehicles amb un percentatge de pesats que arriba al 6,2% . Aquesta carretera ha estat transferida recentment a la Generalitat pel Ministeri de Foment.
D’aquesta manera, l’actuació abasta la totalitat de la carretera CV-58. Es tracta d’un tram de calçada única, amb un carril per sentit, excepte el primer tram, el de connexió amb l’A-7, on els carrils addicionals fan que la secció augmenti fins als 17 metres. El tram presenta una rotonda, travessa un riu i una sèrie de barrancs en el seu recorregut.