Una televisió internacional emetrà un documental sobre Xàtiva
La gravació promocionarà alguns dels racons més importants de la ciutat, molts d’ells vinculats als Borja
TV5 Monde és la tercera xarxa de comunicació més gran del món
Xàtiva, 29 de maig de 2018.- La televisió internacional TV5 Monde es troba aquest dimarts a Xàtiva gravant un reportatge per tal promocionar la ciutat, visitant alguns dels racons més importants del municipi com l’església de Sant Francesc o la de Sant Pere, el Carrer Montcada, el Monestir de Santa Clara, la Font de la Trinitat, la Casa natalícia d’Alexandre VIé, el retaule de la casa Artigues, la Col·legiata Basílica de Santa Maria, el Palau, el Museu de Belles Arts o el Castell.
El reportatge és una acció conjunta amb l’Ajuntament de Gandia, dins del conveni Territori Borja signat amb l’Agència Valenciana de Turisme aquest any 2018, però la gravació també comprendrà altres racons i recursos de Xàtiva, a banda dels llocs vinculats als Borja, per tal de promocionar especialment l’atractiu turístic i patrimonial de la nostra ciutat.
«És important destacar la difusió del llinatge Borja, sense el qual la història de Xàtiva no s’entendria, però també la promoció del patrimoni històric, cultural i artístic de la nostra ciutat com a atractiu turístic mitjançant un canal internacional dels més potents, que arriba a tot el món i que es veu a tots els hotels del món», ha destacat la regidora de Turisme Mariola Sanchis.
Sanchis ha explicat també que aquests programes «els veuen principalment persones de mitjana edat culturalment formades i amb poder adquisitiu mitjà-alt potencials visitants de Xàtiva. Al cap i a la fi un turisme de qualitat que és el que estem tractant de potenciar des de la regidoria amb la inclusió del projecte SICTED».
TV5 Monde és la tercera xarxa més gran del món després de CNN i BBC, amb 55 milions de visites diàries als seus canals, repartits al llarg de tot el món: Europa, Àsia, Àfrica, Estats Units, Amèrica Latina i el Carib, Brasil i el Pacífic.
Aquesta gravació es realitza per al programa Clin d’Oeil sur le Monde, una sèrie que s’emet des de fa una dècada oferint als espectadors l’oportunitat de descobrir els tresors culturals desconeguts al món, i que compta amb una audiència de 21 milions d’espectadors a l’any. L’objectiu és fomentar el diàleg entre cultures, descobrir l’art de viure en altres països i recolzar el turisme de la destinació.