La Mesa de Qualitat SICTED de Xàtiva suma ja 32 empreses distingides i una quarantena d’integrants A la reunió també s’han tractat els grups de millora com ara l’apertura d’un nou punt d’informació, la Fira Borja o la continuació de les activitats a la tardor
Xàtiva, 27 d’octubre de 2021.- Aquest dimecres ha tingut lloc la reunió de la Mesa de Qualitat SICTED de Xàtiva, en la qual s’ha fet un resum de l’exercici 2021 i s’ha tractat l’aprovació de les accions de cara al 2022, els grups de millora i els nous expedients a distingir.
La Mesa de Qualitat SICTED és l’òrgan col·legiat creat per tal de facilitar la participació i col·laboració de tots els sectors econòmics i serveis públics de Xàtiva en la gestió del sistema Integral de Qualitat Turística Espanyola de Destins, i formen part d’ella l’alcalde de Xàtiva Roger Cerdà, la regidora de Turisme Raquel Caballero i representants de l’Agència de Turisme i de les diferents associacions comercials de la ciutat.
Aquest any s’han avaluat un total de 31 empreses, vint ja existents (de manera online) que han aconseguit distincions de seguiment i de renovació; i altres onze de nova incorporació que s’han avaluat de forma presencial. Pel que fa a les empreses avaluades de forma telemàtica es troben quatre allotjaments, quatre restaurants, tres guies, dos cafeteries, dos comerços i cinc públiques (Castell, museus, Oficina de Turisme i Policia Local), havent complit totes elles amb els compromisos de formació, tallers i assistències tècniques. D’altra banda, s’han avaluat presencialment altres onze empreses: una agència de viatges, una empresa de serveis turístics, una gelateria, cinc allotjaments i tres restaurants; totes aquestes de nova incorporació.
D’aquesta manera Xàtiva finalitzarà 2021 amb un total de 40 empreses al sistema, amb un total de 32 distingides a falta de les noves incorporacions i de la resolució de les 8 que no s’han avaluat per motius com ara canvi de gerència, traspàs, falta de temps o no haver realitzat la formació corresponent.
A la reunió també s’han tractat els diferents grups de millora, entre els quals es troba l’apertura d’un nou punt d’informació a la plaça Espanyoleto, amb una caravana informativa amb pàrquing per als usuaris del Castells els diumenges i festius, així com l’establiment d’un bus-llançadora al Castell per tal de descongestionar l’accés a la fortificació. D’altra banda també s’ha parlat de la continuació del programa «Activitats a la tardor» que consta d’exposicions, concerts, dansaes i visites guiades i teatralitzades; mentre que l’últim grup de millora esmentat ha sigut el de la Fira Borja que se celebra aquests dies amb un extens programa cultural, turístic i gastronòmic i amb la participació d’associacions i empreses locals.
De cara al proper exercici està prevista la resolució de les huit empreses que encara no s’han pogut avaluar junt amb altres que ja han mostrat interès en adherir-se. Les empreses que aconseguisquen la distinció i passen de cicle hauran de complir amb la legalitat vigent, assistir a les sessions formatives, facilitar evidències del seguiment i compliment del pla de millora, participar en algun grup de millora de destí, complir amb els requisis del Manual de Bones Pràctiques i superar l’avaluació de seguiment, i complir amb el manual d’identitat visual de la marca «Compromís de Qualitat Turística».