Xàtiva renova el conveni amb INSVACOR per al programa de Rehabilitació Cardíaca Fase III en 2026 L’Ajuntament destina 4.000 euros a esta iniciativa que beneficia actualment a 15 persones amb malalties cardiovasculars o factors de risc
Xàtiva, 18 de maig de 2026 – L’Ajuntament de Xàtiva ha aprovat la renovació del conveni de col·laboració amb l’Institut Valencià del Cor (INSVACOR) per al desenvolupament del programa comunitari de Rehabilitació Cardíaca Fase III corresponent a l’any 2026.
L’objecte d’esta subvenció és ajudar a l’execució d’un programa que té com a finalitat potenciar l’activitat física, supervisar la pràctica esportiva sota directrius científiques correctes i adaptar les recomanacions individuals a cadascuna de les persones participants.
El programa està dirigit a ciutadans i ciutadanes de Xàtiva amb malalties cardiovasculars o factors de risc cardiovascular, i representa un important marcador per a la salut de la població, fomentant hàbits saludables i millorant la qualitat de vida de les persones usuàries.
Actualment, esta iniciativa beneficia a 15 persones i és desenvolupada per un equip multidisciplinari format per un graduat en Educació Física, un cardiòleg, un fisioterapeuta i un preparador físic, garantint així una atenció especialitzada i adaptada a les necessitats de cada participant.
La subvenció concedida per part de l’Ajuntament ascendeix a 4.000 euros i es troba contemplada als pressupostos municipals del present exercici, permetent donar continuïtat a un programa consolidat a la ciutat de Xàtiva.
Cal recordar que la col·laboració entre l’Ajuntament de Xàtiva i INSVACOR per al desenvolupament del programa comunitari de Rehabilitació Cardíaca Fase III es remunta a l’any 2020, quan ambdues entitats van signar el primer conveni per impulsar esta iniciativa de salut cardiovascular a la ciutat. Des d’aleshores, el consistori ha mantingut el seu suport a un programa consolidat que contribueix a la recuperació i al manteniment físic de persones amb patologies cardíaques, fomentant hàbits de vida saludables i millorant la seua qualitat de vida.

